Čo je meditácia všímavosti?

Meditácia všímavosti môže zahŕňať dychovú prax, mentálne zobrazovanie, vedomie tela a mysle a relaxáciu svalov a tela. Pomáha nám upokojiť sa a vnútorne sa stíšiť, nevšímať si myšlienky, či už sú príjemné alebo nepríjemné, a upriamiť našu myseľ do nášho vnútra. Nezáleží na tom, že sa objavuje myšlienka na apartmány na predaj, nevšímame si ju a vraciame sa do svojho vnútra. Prichádza ďalšia myšlienka, ktorá upútala našu myseľ, tento krát to, aký je ten drevený stolík pred nami zaujímavý, usmejeme sa , necháme myšlienku odplávať a znova upriamime pozornosť napríklad na dych.

Ako na to:

Spôsob  učenia sa všímavosti je priamočiary a jednoduchý, avšak učiteľ alebo program vám môže pomôcť, keď začínate (najmä ak to robíte na zdravotné účely). Niektorí ľudia to robia 10 minút, ale aj pár minút každý deň môže urobiť rozdiel. Tu je základná technika, ktorú môžete začať praktikovať:

  1. Nájsť pokojné a pohodlné miesto. Sadnite si na stoličku alebo na podlahu s hlavou, krkom a chrbtom rovno.
  2. Pokúste sa odložiť všetky myšlienky minulosti a budúcnosti a zostať v súčasnosti.
  3. Uvedomte si svoj dych, zamerajte sa na pocit vzduchu, ktorý sa pohybuje dovnútra a von z vášho tela, keď dýchate. Cítite, ako vaše brucho stúpa a klesá a vzduch vstupuje do vašich nozdier a zanecháva ústa. Venujte pozornosť spôsobu, akým sa každý dych mení a je iný.
  4. Sledujte každú myšlienku prísť a odísť, či už je to strach, strach, úzkosť alebo nádej. Keď sa vo vašej mysli objavia myšlienky, neignorujte ich ani ich netlačte, ale jednoducho si ich všimnite, zostaňte v pokoji a používajte dýchanie ako kotvu.
  5. Ak sa ocitnete vo svojich myšlienkach, pozorujte, kam vaša myseľ odišla, bez posudzovania a jednoducho sa vráťte k vášmu dýchaniu. Nezabúdajte, že ak sa to stane, nebuďte na seba tvrdý.
  6. Keď sa čas blíži ku koncu, sadnite si na minútu alebo dve a uvedomte si, kde ste. Vstávajte postupne.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *