Veľa krát sa stretávame s názorom, že moderná doba a on-line nahrádza veľa vecí, na ktoré sme boli zvyknutí v minulosti. Nákup spotrebného materiálu, potravín a vlastne už skoro všetko dnes dokážeme vybaviť z pohodlia domova cez internet. Ale samozrejme ani na Slovensku nie sú všetci ľudia on-line. Sieťové prvky, modemy a rútre ešte stále nie sú samozrejmosťou každej domácnosti. Výnimkou sú niektorí starší ľudia, ktorí sú natoľko moderní a s novodobou technikou sa dokázali zladiť. Ale, ako možno vidieť napríklad v predaniach potravín, veľa ľudí ešte chodí s vytlačeným letákom, čo je práve v akcii. Tu sa nám ponúka otázka či robiť PPC reklamu alebo ostať verný klasickej offline-ovej stratégii. Ak začínate v biznise, nikto vás nepozná a chcete ísť von s vašim produktom určite v prvom rade zvážte cieľovú skupinu, na ktorú budete svoj marketing mieriť. Očakávať od ľudí 50+ na Slovensku, že budú vo veľkom sledovať vašu stránku a sociálne siete asi očakávať nemôžete. Určite sa v tomto prípade nemôžete spoliehať iba na on-line. Ak, ale ponúkate služby alebo sortiment, kde budete mať potenciálnych klientov mladšej vekovej skupiny určite je PPC reklama ideálna. Ako začiatočníkom vám odporúčame zveriť sa do rúk odborníkov. Ak máte veľmi veľa času, a tak povediac bunky naučiť sa to, smelo sa do toho pustite. Ale, ako všetko ani on-line reklama sa nedá naučiť za noc, a preto rátajte aj s možnými problémami. Celkovo sa to nevylučuje, ale ak ste začínajúci podnikateľ a rozbiehate si biznis sám, zo skúseností vieme, že nebudete mať dostatok času venovať sa všetkému. Teda možno chvíľu to zvládať budete, ale určite sa to odzrkadlí na vašich výsledkoch. Túto chybu robí väčšina začínajúcich podnikateľov a v konečnom dôsledku sa aj tak neskôr zveria do rúk profesionálov. Týmto vás samozrejme nechceme odradiť vo vzdelávaní a oboznámením sa s novými metódami marketingu, iba upozorňujeme na úskalia, ktoré môže neodbornosť priniesť. Na internete nájdete veľmi veľa dostupných on-line kurzov. Niektoré sú platené a niektoré sú zadarmo. Tiež ak sa rozhodnete zveriť sa do rúk odborníkov, dohodnite si stretnutie či už pôjde o agentúru alebo jednotlivca a nechajte si podrobne vysvetliť veci ohľadne on-line marketingu a hlavne trvajte na ukážke výsledkov ich klientov. Zveriť sa do rúk neodborníka vás môže tak isto stáť dosť peňazí a ostanete s nenaplnenými očakávaniami. Tiež neverte ani názorom, že platená reklama sa odrazí na vašich tržbách cez noc. Všetko ma svoj čas a svoju postupnosť, ktorú nedosiahnete za týždeň. PPC špecialisti robia svoju prácu najlepšie, ako vedia, a preto si nechajte poradiť. Platená reklama je živý organizmus a nemôžete čakať, že si tam niečo zadáte a pôjde vám to samo. Kampane treba sledovať denne, venovať im dostatok času a hlavne skúšať, skúšať a skúšať, čo na ľudí funguje.
Držíme vám palce pri rozbehnutí vášho podnikania a nezabúdajte na staré známe pravidlo, že nikto nezbohatol cez noc a všetky začiatky vyžadujú čas, trpezlivosť a počiatočné investície.